czwartek, 17 czerwca 2010

Skyforger - Zobena Dziesma (2003)




1. Sen dzirdeju, nu ieraugu
2. Zobena dziesma
3. Pârkiuns vede vedekïenu
4. Gatavs biju karavîrs
5. Apkârt kalnu gâju
6. Prûsu meita karâ jâja
7. Aiziedams Perkons grauda
8. Sidrabina upe tek
9. Migla, migla, rasa, rasa
10. Zirgi zviedza
11. Kur Tu jâsi bâlelini?
12. Zviegtin' zviedza kara zirgi
13. O kai saulute tekejo (Zpoan Vtenz cover)


Łotewski Skyforger jest zasadniczo hordą wyspecjalizowaną w graniu pogańskiego metalu, niemniej w 2003 roku postanowili przystopować z gitarami elektrycznymi, perkusją i ogólną nawalanką, tworząc album właściwie czysto folkowy. Zobena Dziesma jest jak dla mnie jednym z najprzyjemniejszych do słuchania osiągnięć Skyforgera. Teksty, zaśpiewane w większości po łotewsku (z wyjątkiem ostatniego utworu, będącego coverem litewskiego Zpoan Vtenz), poświęcone są tematyce wojennej, oczywiście w jej średniowiecznym wydaniu. Mamy tu pieśni o bohaterstwie, wielkich mężach, ale i o cierpieniu. Słychać rżenie koni, szum morza i lasu, dźwięki zaś samej muzyki pozwalają przenieść się w zamierzchłe czasy na pole bitwy, gdzie dzielni pruscy wojowie bronią ziem swych przodków przed wspominanymi niejednokrotnie w tych pieśniach, "ludźmi z obcych ziem", pragnącymi zniszczyć wiarę i tradycję ojców.


DOWNLOAD

Utwór 8 - daję bo doszły mnie wieści, że jest jakiś błąd.

4 komentarze:

  1. Lubię takie okładki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może nieco na wyrost, ale przypomina mi ta okładka Burzum "Filosofem". :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie przypomina obrazy, które kiedyś zamieszczał na swojej stronie Nordskelt krew77, kojarzysz? Niestety, strona zniknęła, a ja nie pamiętam nazwisk arystów. :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie ściągnąłem, ósmy utwór się nie wypakowuje, WinRAR wyświetla, że plik uszkodzony.

    OdpowiedzUsuń